streda 21. decembra 2016

Marokánky




Posledný príspevok v roku 2015... Hanba mi. No čo, vyhovárať sa nebudem, proste je to tak. Vravím si, blogov o varení a pečení je veľa, tak moja kvapka vodu nepomúti.  Ale keby ste mali chuťvyskúšať ďalší super vianočný recept, aj keď fotky nemám profesionálne, nech sa páči. Dokonca recept nie je náročný a do vianoc ho ho určite stihnete. Marokánky nikdy nepatrili medzi moje obľúbené, ale to som nemala tento jednoduchý, ale výborný recept. Je od sestričky z ambulancie... a ty to umějí!



Ingrediencie:

- 250ml smotany na šľahanie
- 160g cukru krupice
- jeden vanilkový cukor
- kopcovitá lyžica, resp. 2 lyžice hladkej múky
- 160g sušeného, nakrájaného ovocia
- 160g zmesy orechov, na drobno nakrájané

Postup: 

1. V hrnci privedieme k varu smotanu a cukor. Keď je cukor rozpustený, zaprášime hladkou múkou a pomiešame.
2. Pridáme nasekané orechy a nakrájané sušené ovocie (ja dávam hlavne slivky a marhule - teda lokálne:) Ale spravila som aj alternatívnu variantu pre moju sestru, ktorá je alergická na skoro všetky orechy. Tam som dala len kešu a aj kandizované citrusové ovocie.
3. Vypneme a necháme trošku vychladnúť.
4. Lyžičkou kladieme na papier malé kôpky.



5. Pečieme na 160 °C. Až začnú hnednúť okraje,  vyberieme a necháme vychladnúť. Ak sa nám moc roztekajú, treba viac múky.
6. spodnú stranu potrieme čokoládou rozpustenou vo vodnom kúpeli.
7. Túto zmes používam aj ako nápň do šuhájd.
8. Veselé Vianoce Vám prajem!








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára