nedeľa 21. decembra 2014

Parížske rožky

Vianoce 2014: Ďalší nevyhnutný zákusok vianoc. Parížske rožky. Pre môjho muža je to suverénne najlepší vianočný zákusok (ďalší sú vanilkové rohlíčky). Samozrejme, najlepší recept mala moja oma. Muž sa stále teší na na najlepšie rohlíčky od svojej mamy. A to ide do tuhého, to tak ľahko ja nenechám. Preto som upgradeovala tento rok zo žĺtkovo-kakaového krému na pravý parížsky krém. Výhra je istá, muhahááá! 

Vianoce 2016... no dobre, cesto na rožky od svokry Marcelky stále hraje prím. Bola som nútená  zmeniť receptúru. Ale tak, koľko receptov vieš, toľko krát si človekom. A preto tento rok, robím rožky podľa Marcelky a krém je úplne nový (použila som ho aj do úlikov). 

Ingrdiencie: 

cesto:
- 4 bielka
- 300g práškového cukru
- 150g mletý orechov
- 50g hrubej múky

cesto svokra: 
- 200g mletých vlašských orechov
- 200g cukru (dala som práškový)
- 1 vajce

krém:
- 500ml smotany na šľahanie 
- 5 lyžíc kakaa, preosiateho
- 150g kryštálového cukru
- 200g horkej čokolády
- 250g masla

krém 2:
čokoládový krém


poleva:
- 120g horkej čokolády
- 120g suženého tuku (ja som dala kokosový olej)

Postup: 

1. Bielka s cukrom vyšlaháme nad parou do stuhnutia. Pridáme pomleté orechy a dobre premiešame. Keď zmes trochu vychladne, primiešame múku. 
2. Dáme vyhriať rúru na 140C.
3. Na plech vyložený pečiacim papierom striekame rožky pomocou cukrárskeho sáčku so špičkou a pečieme podľa toho, ako hrubé a veľké ich porobíme. Ja som robila hrubšie, trvalo to asi 20 minút, kým sa upiekli. Pozor, rožky sú veľmi krehké!


4. Krém: Smotanu ohrievame s kakaom a cukrom do zovretia. Keď sa suroviny spoja, odstavíme zmes a primiešame nalámanú čokoládu a maslo. 
5. Zmes necháme vychladnúť, najlepšie do druhého dňa a potom vyšlaháme. 
6. Ak sa vám to pri šlahaní zgrcne... dajte misku nad hrniec s vriacou vodou a šlahajte zmes nad parou, kým znova nebude hladká. 
7. Keď znovu vychladne, plníme krémom cukrárske sáčky a zdobíme ním rohlíčky. Dáme zase rýchlo do chladu, lebo parížsky krém sa nám rýchlo rozteká.


8. Potom nad parou rozpustíme čokoládu s tukom a opatrne v nej máčmame rožky tak, aby bol krém zakrytý.


9. Znovu dáme do chladu a schováme ich pred mlsnými jazýčkami.


1 komentár:

  1. Keď sa tak pozerám na obrázky "parižákov", dostal som na ne obrovskú chuť :)

    OdpovedaťOdstrániť